Actualitat

700 escolars s’uneixen a la campanya per a conéixer l’impacte social de la inversió d’Europa a Castelló

700 escolars s’uneixen a la campanya per a conéixer l’impacte social de la inversió d’Europa a Castelló

La iniciativa de l’Ajuntament arriba a la seua fi després de recórrer 30 aules de Primària per a mostrar la materialització dels fons de la UE a la ciutat

Marco destaca la implicació de l’alumnat en l’activitat, que gira sobre un còmic que mostra la transformació de Castelló a través de dos superherois

Més de 700 escolars de 3er a 6é de Primària de Castelló han conegut de primera mà els projectes d’impacte social, ambiental i innovador que s’han desenvolupat ja o estan executant-se a la ciutat a través de la inversió europea. A través d’una campanya divulgativa en format còmic protagonitzada per un superheroi i una superheroïna, l’Ajuntament de Castelló ha acostat Europa a les aules amb el repte de mostrar a l’alumnat el paper que juga en la transformació de la ciutat “gràcies als projectes que estan veient la llum i que milloren el seu dia a dia”, apunta l’alcaldessa, Amparo Marco.

Des del passat octubre, la campanya ha arribat a una trentena d’aules dels col·legis l’Illa, Sanchis Yago, Tombatossals, Bisbe Climent, Isidoro Andrés i Soler i Godes, en el qual s’ha clausurat l’activitat després de cinc mesos.

Marco ha destacat la implicació de les i els escolars de la ciutat durant el desenvolupament de la campanya i “l’interés que han mostrat els centres” a l’hora de sumar-se a ella. “En un format dinàmic i didàctic, com és el suport còmic i una projecció audiovisual inspirada en la publicació, hem acostat a les i els més menuts com amb la inversió europea estem aconseguint una ciutat més resilient i humana”, ha afirmat.

A través de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI), la capital està canalitzant inversions per valor de 20,2 milions d’euros cofinançats pels fons europeus FEDER per a impulsar 15 projectes de perfil social, ambiental i intel·ligent. Castelló va tancar l’exercici 2021 amb el 74,10% d’execució dels fons FEDER que han arribat a la ciutat en el marc d’aquesta estratègia. El 100% de les actuacions d’EDUSI ja han sigut aprovades.

Guiats pel superheroi Mario i la superheroïna Raquel, protagonistes del còmic Transforma Castelló, els 700 escolars han ‘recorregut’ des de les seues aules diferents operacions d’EDUSI, des del nou pont Europa sobre el riu Sec al parc de la Panderola del Grau; el renovat Camí la Plana; els carrils bici que han ampliat la xarxa ciclista urbana en més de 7 quilòmetres; les plataformes de bus accessibles en les parades de la xarxa urbana, amb panells d’informació en temps real per a les persones usuàries, o els projectes d’eficiència energètica aplicats a l’enllumenat o la flota municipal de vehicles, entre altres.

La zona wifi del nou parc de la Panderola “per a poder fer el deures a l’aire lliure”, els nous carrils bici, les plataformes accessibles per a les línies de bus urbà “perquè totes les persones puguen moure’s amb facilitat per la ciutat”, o el pont Europa sobre el riu Sec, han sigut algunes de les actuacions que han cridat més l’atenció als escolars durant la campanya.

Castelló, 14 de febrer de 2022

Related posts

Castelló ratifica el seu lideratge en gestió de fons FEDER amb el 74% de la inversió de segell europeu executada

dobleessa

La FVMP premia a Castelló com a millor gestora de projectes i fons europeus de la Comunitat

castello

Castelló millora la il·luminació i el perfil sostenible de les instal·lacions esportives amb tecnologia LED

dobleessa