Actualitat Actualitat Uncategorized @ca

Begoña Carrasco: “Castelló avança en la digitalització amb la Targeta Ciutadana per a estar a l’avantguarda en noves tecnologies que redunden a donar facilitats als castellonencs”

Carrasco: “Castellón avanza en la digitalización con la Tarjeta Ciudadana para estar a la vanguardia en nuevas tecnologías que redundan en dar facilidades a los castellonenses”

“Hui hem presentat una eina gratuïta amb la qual estarem més ben connectats des de l’administració local amb el ciutadà, buscant millorar l’ús, la qualitat i l’accés als serveis municipals”

A partir del 27 de novembre es podrà sol·licitar, tant en suport físic com en digital, descarregant l’APP, aquesta targeta que conjumina serveis municipals. “L’objectiu és que els ciutadans tinguen en la seua mà i a només un clic, accés als serveis de transport i de préstec de llibres en aquesta primera fase”

21 de novembre de 2023.– L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat la nova targeta ciutadana “Smart”, amb caràcter gratuït per a tots els ciutadans de Castelló. Es tracta d’una targeta que es pot obtindre en format físic o virtual i que, com a novetat, conjumina diferents serveis municipals com el servei de préstec de bicicletes “Bicicás”, així com el TRAM, el de transport urbà (autobusos) o el servei de préstec de llibres a la biblioteca municipal, en aquesta primera fase i amb la voluntat de continuar sumant més serveis públics.

Aquesta acció transversal, ha comptat amb la participació de diferents àrees de l’Ajuntament com són la de Modernització, representada per l’edil Paco Cabañero, la de Mobilitat i desenvolupament sostenible, amb l’edil Cristian Ramírez, l’àrea de cultura amb l’edil María España. Hui en la presentació han sigut presents els tècnics municipals als qui l’alcaldessa ha reconegut la seua gran labor, per la gran faena en equip i la coordinació que ha suposat la posada en marxa d’aquesta eina “amb la qual pretenem facilitar la vida als castellonencs”.

Carrasco ha destacat que, amb aquesta primera fase, ja s’han aconseguit conjuminar diferents serveis en un únic suport i, d’altra banda, “administració i ciutadans ara estaran més ben connectats”. A més, ha subratllat que aquest pas és una mostra que “Castelló avança en la digitalització perquè volem ser una ciutat moderna, adaptada a les noves tecnologies que redunden a donar facilitats als castellonencs”.

Per part seua, l’edil de Participació Ciutadana i Modernització, Paco Cabañero ha explicat que “estem mantenint converses amb Conselleria, per a signar un conveni de corresponsabilitat, pel qual aconseguirem que es puguen carregar tot tipus de bons o descomptes que actualment estan en els serveis de mobilitat per a joves, aturats o majors. A més, en un futur es podran anar incorporant altres serveis com poder accedir a les instal·lacions esportives municipals, taquilles intel·ligents a més curt termini, o els bons descomptes de comerç i més serveis. És una targeta viva que anirà incorporant i actualitzant serveis”.

Carrasco també ha recordat que amb aquest projecte, Castelló s’iguala a altres capitals també pioneres en la implantació d’una targeta ciutadana, “com a capital de província que som, no ens podem quedar arrere, com altres capitals que també han implementat aquesta targeta com és el cas de Gijón o Logronyo. Amb aquesta nova targeta, els veïns tindran en el palmell de la seua mà i a només un clic accés als serveis municipals, en aquest cas serveis de transport i de préstec de llibres. Amb ella, a la llarga no serà necessari portar diners en efectiu perquè a través de la mateixa es podran realitzar els diferents pagaments”.

Així mateix, ja s’està treballant a ampliar el projecte dins del pla d’aconseguir que Castelló siga una smart city, avançava l’alcaldessa. “Incorporarem pròximament més serveis, com el projecte de modernització i digitalització de mercats municipals i del comerç local, amb el qual s’instal·laran taquilles refrigerades, per a realitzar compres en línia en el comerç local, en el nostre comerç de proximitat, i fer la compra com el pagament amb la Targeta Ciutadana”.

L’alcaldessa ha assenyalat que “aquesta acció demostra el compromís d’aquest equip de govern, amb ser una administració pròxima i útil als veïns de Castelló, així com estar a l’avantguarda en noves tecnologies i no renunciar al finançament d’Europa en tot allò que permeta a la nostra ciutat ser una capital moderna i adaptada als nous temps. En l’era de la digitalització, Castelló està preparada per a a afrontar nous reptes”.

La implantació de la Targeta Ciutadana ha suposat una inversió de 344.521 euros cofinançats al 50% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional en el marc de la EDUSI de Castelló i 50% per l’Ajuntament.

Les persones que desitgen sol·licitar-la, poden fer-ho a partir del pròxim dilluns 27 de novembre, en l’oficina de targeta ciutadana, a l’Ajuntament o en la Tinença d’Alcaldia en horari de 9:00h a 12:00h amb cita prèvia i de 12:00h a 13.00 sense cita. A més estarà disponible l’APP per a descàrrega en suports mòbils.

 

Castelló, 21 de novembre de 2023

Related posts

La plaça de la Pau de Castelló projecta un disseny actual, obert i sostenible amb protagonisme de la ceràmica i més espai per als vianants

dobleessa

Marco avança en una jornada de desenvolupament urbà sostenible que enguany estaran executades el 70% de les operacions EDUSI

castello

Castelló acosta a la ciutadania amb dues plataformes urbanes l’impacte social dels fons europeus FEDER

dobleessa